Iată cum un chitarist talentat din Câmpina poate ajunge să conducă un business în industria de nunți de peste 3.000.000 de euro

Este copleșitor de greu să o iei singur de la început din nou și din nou…

Când cunoști doar felul în care trebuie să sune chitara în acord cu celelalte instrumente muzicale și vrei să vinzi serviciile trupei tale de cover, dar nu știi nici pic de marketing...iată marea provocare a vieții mele!

În timpul facultății am luat pentru prima oară contact cu evenimentele private: cântam la chitară, studiam sunet și montaj la U.N.A.T.C. și, în paralel, lucram ca inginer de sunet.

2009

În 2009, la început de criză, efectiv nu știam în ce direcție să merg: angajări nu se făceau, iar eu aveam nevoie de o sursă de venit. Acela a fost momentul care m-a împins spre a-mi deschide propria Agenție de organizări de evenimente. 

Ce făceam mai exact? Intermediam toate serviciile de care mirii aveau nevoie pentru nuntă și le aduceam într-un singur loc. 

Nici vorbă de ADS pe vremea aceea, așa că singurele modalități de promovare erau site-ul și flyerele. Mergeam la toate târgurile de nunți, împărțeam pliante, făceam rost de numerele de telefon ale oamenilor în speranța ca îi voi suna apoi și le voi vinde cât mai multe servicii din paletă.

Desigur, nu era un model foarte bun de business: comisioane mici, muncă multă, mulți furnizori și responsabilitate mare. Însă pentru acea vreme, a fost exact ce aveam nevoie. M-am putut întreține până mi-am găsit job-ul dorit și am învățat cum stă treaba cu clienții.

2011

În 2011, am decis să creez o trupă pentru petreceri private. Așadar, am renunțat la studioul de post-producție pe care îl dețineam la momentul respectiv și am pornit ușor, ușor pe acest drum. 

Însă ne-am lovit de o mare problemă: nu știam de unde să aducem lead-uri, clienți, cereri. Nu aveam nicio metodă de marketing, funnel, strategii… eram pur și simplu niște muzicieni dornici să cânte, să distreze oamenii și să câștige bani din pasiunea lor.

2015

În 2015 a fost primul moment de AHA. Am început să fac primele cursuri de marketing și mi-am dat seama de călătoria clientului, de ce trebuie să se întâmple ca el să ajungă la ușa noastră, să bată, dar să și intre.

2017

2017, pe scurt? BURNOUT. Mă ocupam de management, booking, marketing, social media și cântam în trupă. 

Timp liber, prieteni, relație? Nici vorbă. Era un lux. Așa că am luat o decizie: am renunțat la cariera de artist și am decis să deschid propria agenție de servicii integrate de business, special pentru trupe de cover.

Mi-am dorit să le ofer ocazia artiștilor să rămână artiști, pe scenă, unde le este locul, în timp ce eu mă ocup de latura de business. Voiam o agenție de entertainment care să aibă un scop clar - atragerea clienților potriviți, cât mai multe lead-uri, cereri, vizibilitate pentru trupă și calendar plin cu evenimente. 

Timp de 1 an și jumătate am luat lecții de la cei mai buni - Berklee College of Music, din State și am venit cu noțiuni solide de business, management, marketing, pe care le-am aplicat în businessul meu. 

Iată și al doilea moment de AHA… abia atunci mi-am dat seama cum trebuie construit un business plan care să și funcționeze.

V-am spus că au fost multe provocări pe drum. Urmează partea cea mai interesantă.

Am întâmpinat
3 mari probleme:

A trebuit să învăț să scriu texte, să fiu grafician, să fac poze/videouri de prezentare, să înțeleg ce face agenția de marketing, dar și cei de la social media, să învăț programare și SEO… Sigur, lucrurile au început să meargă, veneau cereri și lead-uri din campaniile de marketing, dar nu erau lead-urile potrivite. Pierdeam bani și nu știam ce e de făcut.

Clienții care ajungeau la noi, nu aveau suficiente informații despre trupă, nu erau „încălziți”, vedeau un ad, dădeau click și imediat completau formularul. Nu erau, deci, pregătiți să cumpere.

Toate bune și frumoase, clientul interesat de noi, trimiteam oferta trupei și după… liniște. Pierdeam multe lead-uri în felul acesta.

Ce îmi doream?

Să aduc clienții potriviți, să măresc prețul trupei, să cresc business-ul.

Dar eram blocat. Stagnam. 

Atunci mi-aș fi dorit să am un mentor. Să am pe cineva care să mă ghideze, să îmi spună ce să fac, să vină în întâmpinarea mea. 

În 2022, după o perioadă extrem de grea pentru noi toți, tot în încercarea de a mă perfecționa și a învăța lucruri noi, am găsit persoana ce avea să îmi fie mentor. 

Și de atunci… TOTUL s-a schimbat radical.

"Am investit peste 30.000 euro și am intrat în două programe de mentorat."

Lucrând cot la cot cu mentorii mei, am reușit să rezolvăm toate problemele.

Am crescut prețurile

Am reușit să atrag doar clienții potriviți, care chiar își doresc să lucreze cu noi.

Am schimbat conceptul

Am schimbat conceptul total, am învățat sisteme de vânzare avansate și s-a schimbat rata de conversie.

Întâlniri 1 la 1

Am descoperit rolul întâlnirilor 1 la 1, de consultanță, mai ales atunci când vrei să vinzi un produs high ticket (+3000 euro).

Scalare

Am mai creat o trupă, am format o echipă de vânzare, de operațional, iar rezultatele au fost de 5X mai bune, cu mult mai puțin timp investit.

După toate acestea, am realizat că eu chiar pot să îi ajut pe cei care se confruntă cu aceleași probleme care mi-au dat și mie atâtea bătăi de cap, care m-au făcut să pierd clienți, lead-uri, bani, dar și foarte mult timp.

Și pentru că TIMPUL este cel mai prețios, misiunea mea în momentul acesta este să te ajut pe tine, coleg de breaslă sau frate de suferință, spune-i cum vrei, să ajungi la rezultatele dorite în timp record și cu mult mai puțină trudă.

Ești pregătit să îți crești afacerea și să încasezi între 5000 și 30.000 euro/lună, fără să ajungi la burnout?

>